مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 08:302021-09-26اجتماعي

پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل انزلی


سرپرست اداره محیط زیست انزلی با اشاره به پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل این شهر، گفت: علت مرگ در دست بررسی است.

- با اشاره به کشف لاشه یک فک خزری در ساحل شهر انزلی، اظهار کرد: دلیل مرگ این فک خزری نامعلوم بوده و علت آن با انجام تست های بایومتری توسط کارشناسان محیط زیست مشخص می شود.

فلاح به نبود علائم ضرب و جرح بر روی لاشه این فک اشاره کرد و افزود: گیر افتادن در تورهای صیادان، برخورد با قایق ها، کشتار عمدی، ورود گونه مهاجم شانه دار خزری و کاهش ذخایر کیلکا به عنوان منبع غذایی این حیوان، از مهمترین دلایل مؤثر در مرگ فک های خزری و کاهش نسل آنها است.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی با بیان اینکه فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است، ادامه داد: فک خزری تنها پستاندار دریای خزر است که به دلیل صید بی رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین المللی است.

فلاح با تاکید بر ضرورت حفاظت بیشتر از فک های خزری، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده فک های خزری زنده و یا لاشه این حیوان هر چه سریع تر موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است؛ نخستین و تنها مرکز حفاظت از گونه در معرض خطر فک خزری در ایران و در سال 2010 در جزیره آشوراده، در نزدیکی سواحل بندر ترکمن با هدف نجات فک های آسیب دیده، آموزش ماهیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل انزلی

پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل انزلی