مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:202021-09-26اقتصادي

پتروپالایشگاه و فرصت های پیش روی تیم جدید وزارت نفت


با احداث پتروپالایشگاه و پتروشیمی، فارغ از اینکه کشور تحریم باشد یا نباشد و همچنین منابع فروش نفت وصول شود یا خیر صندوق توسعه در کل دوره بهره برداری واحد های پتروپالایشی از یک درآمد پایدار بهره مند می شود.

- ؛ یکی از اصلی ترین تغییر رویکردهای آغاز تصدی جواد اوجی بر وزارت نفت دولت سیزدهم عزم این وزارتخانه برای رهایی از خام فروشی نفت با احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها است.

جواد اوجی وزیر نفت تاکنون در تمامی موضع گیری های خود بر لزوم توسعه پتروپالایشگاه ها و ایجاد پارک های شیمیایی ذیل آنها تاکید کرده است.

به عنوان مثال او با تاکید بر احداث پتروپالایشگاه ها به منظور تأمین سوخت و خوراک صنایع پتروشیمی می گوید: در دنیا امروز به دنبال احداث پالایشگاه نفت نمی روند، بلکه در زمینه ساخت پتروپالایشگاه ها سرمایه گذاری می شود که تنها سوخت محور نباشند، به گونه ای که توأمان تولید سوخت و خوراک برای صنایع پتروشیمی داشته باشد، این مورد نیز جزو اولویت ها و برنامه های وزارت نفت برای جلوگیری از خام فروشی است .

یکی از مهم ترین قوانین حمایتی مصوب شده در این موضوع قانون موسوم به قانون پتروپالایشگاه ها است که تا حدودی مسیر پیش روی وزارت نفت برای احداث پتروپالایشگاه ها را مشخص کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتروپالایشگاه و فرصت های پیش روی تیم جدید وزارت نفت

پتروپالایشگاه و فرصت های پیش روی تیم جدید وزارت نفت