مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 10:252021-09-26اجتماعي

روستای رویین، قطب نساجی سنتی کشور/ تاروپود درهم تنیده نوغان جرگلان در نخ اسفراین


روستای رویین اسفراین، خاستگاه تولید صنایع دستی به ویژه چادرشب در کشور است که سالانه 160 هزار مترمربع منسوجات سنتی تولید می کند، اما بافندگان به دلیل نبود صنایع بالادستی و پایین دستی به اجبار خریدوفروش ملزوماتشان را از خارج استان تأمین می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسفراین، شهرستان اسفراین که تا چندی پیش، شهر تاریخی و ارگ بلقیس اش نیز سخن به میان آمد، حالا این شهر پرنقش ونگار، پرده از چهره ی یکی از روستاهای زیبای خود برداشته که در سال 89 پایتخت نساجی سنتی ایران نام گرفت.

  از رویین چه می دانید؟ روستای رویین، ماسوله ی خراسان شمالی، خانه های آن در قلب منطقه کوهستانی از شانه ی هم بالا رفته و گویا در حصار کوه های آلاداغ، شامیران و بالازار جاخوش کرده اند.

این روستای هدف گردشگری که قدمت پانصدساله دارد و وجود بارگاه امام زاده اسحاق و یا تپه های تاریخی آن، تأییدی بر همین ادعاست، با آب وهوای بسیار دلپذیر میزبان بسیاری از افراد بوده و آن را با عطر و شکوفه های درخت سیب اش می شناسند.

  پایتخت نساجی ایران، خاستگاه چادرشب از این ها که بگذریم این روستا، خاستگاه تولید صنایع دستی به ویژه چادرشب در کشور بوده و کم لطفی است اگر به پایتخت نساجی ایران بی اهمیت بوده و بگذاریم مانند دیگر شهرها این صنعت محلی به فراموشی سپرده شود؛ چراکه این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای رویین، قطب نساجی سنتی کشور/ تاروپود درهم تنیده نوغان جرگلان در نخ اسفراین

روستای رویین، قطب نساجی سنتی کشور/ تاروپود درهم تنیده نوغان جرگلان در نخ اسفراین