مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 11:002021-09-26سياسي

مهم ترین سند کهن ما در ادب پایداری، شاهنامه فردوسی است


به باور عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ در تاریخ ادبیات ما ادبیات پایداری، ادبیات دفاع از دین و میهن در برابر بیگانگان و متجاوزان بوده است.

- ایسنا/خوزستان به باور عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ در تاریخ ادبیات ما ادبیات پایداری، ادبیات دفاع از دین و میهن در برابر بیگانگان و متجاوزان بوده است.

از این رو، مهم ترین سند کهن ما در ادب پایداری شاهنامه فردوسی است.

منوچهر جوکار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در شاهنامه ـ چه در بخش های اسطوره ای و حماسی و چه تاریخی ـ دفاع مردم ایران از کیان ملی و دینی خود در مقابل بیگانگان متجاوز از مهم ترین موضوعات این کتاب گران سنگ است.

وی با بیان این که ادبیات پایداری با جنگ نسبت محکمی دارد و معمولا در جنگ ها است که فرصت شکل گیری آثار ادبیات پایداری به وجود می آید خاطرنشان کرد: در دوره های پس از شاهنامه نیز همچون روزگار حمله مغول و جنگ با متجاوزان روس و عثمانی و.

گرچه نه به گستردگی و ژرفای شاهنامه برخی از شاعران و نویسندگان آثاری در حوزه مقاومت ایرانیان در برابر بیگانگان خلق کردند که همگی نشانگر اهمیت و اصالت این ژانر ادبی در نزد ایرانیان است.

او که به مناسب هفته دفاع مقدس سخن می گفت با اشاره به این که ادبیات پایداری در تاریخ و فرهنگ ایران سابقه دیرینه ای دارد یادآوری کرد: از ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین سند کهن ما در ادب پایداری، شاهنامه فردوسی است

مهم ترین سند کهن ما در ادب پایداری، شاهنامه فردوسی است