مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 05:502021-09-29بين الملل

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم


وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام خبری مبنی بر فراصوت بودن موشک تازه پرتاب شده از سوی کره شمالی، مدعی شد هرگونه توانمندی جدید از سوی پیونگ یانگ، - به نقل از تاس، وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به اعلام خبری از سوی رودونگ سینمون روزنامه کره شمالی مبنی بر اینکه موشک تازه آزمایش شده از سوی این کشور فراصوت بوده است؛ گفت: از این گزارش ها باخبریم و تلاش می کنیم تا ماهیت دقیق آنچه پرتاب شده است را با مشورت گرفتن از متحدانمان مشخص کنیم.

این وزارتخانه ادامه داد: ما گزارش هرگونه توانمندی جدیدی را جدی می گیریم و همانطور که پیشتر هم گفتیم؛ هرگونه آزمایش موشکی غیرقانونی را که به بی ثباتی منطقه و جامعه بین الملل منجر شود؛ محکوم می کنیم.

پیونگ یانگ می گوید موشکی که بامداد روز سه شنبه به داخل دریای ژاپن شلیک شده، فراصوت و از نوع هواسانگ-8 بوده است.

این آزمایش همزمان با دفاع نماینده کره شمالی در سازمان ملل، از حق مسلم این کشور برای انجام آزمایش موشکی و در حالی انجام شد که پیونگ یانگ از پیشنهاد سئول برای انجام مذاکرات صلح به شرط رعایت اصل برابری و احترام استقبال کرده است.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف یک ماه گذشته است و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تنها چند ساعت پس از انجام آن، در بیانیه ای مدعی شد: آمریکا شل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم