مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 07:402021-09-29اقتصادي

علت کاهش تولید پسته شهرستان خوشاب در هاله ای از ابهام


کاهش 25 درصدی تولید پسته در شهرستان خوشاب و اظهارات متناقض کارشناسان، کشاورزان را دچار سردرگمی کرده به طوری که حتی چندیدین مورد بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای ریشه یابی این موضوع نیز بی نتیجه مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خوشاب، امسال در حالی فصل برداشت پسته در شهرستان خوشاب از راه رسید که تغییرات دمایی، آفت ها و کمبود منابع آبی و عوامل دیگری نظیر کاهش حدود 50 درصدی نزولات جوی در سال جاری باعث شد بسیاری از کشاورزان محصولات باغی خودشان را از دست بدهند و یا با کاهش تولید مواجه شوند.

خبرنگار فارس در خوشاب به دل باغ های پسته زد تا گلایه های پسته کاران را بشنود و وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

علی نودهی از باغداران شهرستان خوشاب در گفت وگو با خبرنگار فارس در خوشاب با بیان اینکه به دلیل بارش کم نزولات آسمانی و مشکلات جوی حدود سه تن کاهش تولید پسته داشتیم، می گوید: برای باغ پسته پنج هکتاری خود، 80 میلیون تومان(برای عمل آوردن پسته صرف کود حیوانی، کود پتاس و سم پاشی و مبارزه با آفت) هزینه کرده ام.

10 سال صبوری برای باردهی درختان پسته وی با اظهار اینکه 11 سال است درختان پسته را کاشتیم و 2 سال است که در حال برداشت پسته هستیم، یکی از مشکلات تولید این محصول را گرانی هزینه ها می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش تولید پسته شهرستان خوشاب در هاله ای از ابهام

علت کاهش تولید پسته شهرستان خوشاب در هاله ای از ابهام