مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:002021-09-29سياسي

کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می شود


رییس سازمان بسیج عشایر کشور از برگزاری کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور در اسفندماه امسال با رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و کمک مومنانه و تقویت وحدت اقوام و مذاهب خبر داد.

- ، سردار احمد سعیدی در شورای عشایر استان فارس با بیان اینکه مهاجرت به روستا و تمایل به حاشیه نشینی در جامعه عشایری رو به افزایش است، کمبود منابع آبی، دسترسی راه ها، کمبود و گرانی نهاده های دامی، آموزش، بهداشت و سوخت را از جمله عواملی عنوان کرد که ممکن است در آینده شاهد روند سکنی گزینی فعلی جامعه عشایر نباشیم.

وی خواستار استمرار شورای عشایری در استان فارس شد و گفت: مجموعه نظام دغدغه جامعه عشایر را دارد و مقایسه ارائه خدمات در دوران پس از انقلاب تاکنون نسبت به قبل از انقلاب گویای این مدعاست اما در عین حال بین وضع موجود تا وضع مطلوب فاصله وجود دارد و این شکاف تنها با همت جمعی و هم افزایی پوشش داده می شود.

سردار سعیدی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه عشایری باید به تفکیک سازمان ها و مناطق عشایری شناسایی وبرای آن منطقه تصمیم مجزایی گرفته شود، از راه اندازی میز خدمت متشکل از مجموعه های سازمان بسیج سازندگی، بسیج ادارات، بسیج جامعه پزشکی و بسیج حقوقدانان در در بسیج عشایر کشور خبر داد و گفت: امید است این گفتمان هم در دولت و هم مناطق عشایری در دستور کار قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می شود

کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می شود