مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:052021-09-29پزشكي

باورهای اشتباهی که شما را از فواید واکسن کرونا محروم می کند


علی رغم این که سازمان بهداشت جهانی، مجامع علمی و تقریبا همه متخصصان راهکار اصلی مقابله با کرونا و قطع زنجیره پاندمی را واکسیناسیون عمومی می دانند ولی همچنان بعضی از مردم برای واکسینه شدن مردد هستند و یا به طورکلی از اساس با آن مخالفند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، آنچه که درادامه می خوانید متدوال ترین دلایل برخی از مردم برای واکسن نزدن است که دکتر شروین شکوهی رییس بخش عفونی بیمارستان امام حسین(ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بی پایه و اساس بودن این باورها را از نظر علمی شرح می دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی باورهای اشتباه درباره واکسن ها و پاسخ دکتر شکوهی به آنها را در پی می خوانید: 1- صبر می کنم تا واکسن های باکیفیت تر در دسترس قرار گیرد.

تمام واکسن هایی که مجوز استفاده دارند از نظر میزان کاهش مرگ و میر تفاوت چندانی باهم ندارند و تاثیرات مثبت تمامی این واکسن ها ثابت شده، چرا که بیشترین کاری که همه واکسن های موجود در دنیا انجام می دهند کاهش مرگ و میر است.

ضمن این که به طور واضح و به صورت رسمی اعلام شده که واکسن هایی هماننند فایزر در صورت وارد شدن به کشور صرفا برای چه گروه هایی مورد مصرف دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای اشتباهی که شما را از فواید واکسن کرونا محروم می کند

باورهای اشتباهی که شما را از فواید واکسن کرونا محروم می کند