مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:102021-09-29بين الملل

پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد


همزمان با تایید رییس جمهور فرانسه، سفیر این کشور امروز چهارشنبه به آمریکا باز می گردد و قرار است پس از ورودش، برای «مذاکره و تعیین شرایط تعهدات جدید» دوجانبه اقدام کند.

- به نقل از اسپوتنیک، فیلیپ اتین سفیر فرانسه در آمریکا که پیشتر بر سر تنش سیاسی بین دو کشور بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی های فرانسوی برای استرالیا، از واشنگتن فراخوانده شده بود، امروز چهارشنبه به آمریکا بر می گردد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه پس از مکالمه تلفنی با جو بایدن رییس جمهور آمریکا در 22 سپتامبر، تصمیم گرفت که سفیر پاریس را به واشنگتن بازگرداند.

ماکرون و بایدن همچنین توافق کردند که مشورت هایی را با هدف ایجاد اعتماد و همچنین دیدارشان در اواخر اکتبر در اروپا، آغاز کنند.

ماکرون روز سه شنبه تاریخ 29 سپتامبر (امروز) را برای بازگشت دیپلمات فرانسوی به آمریکا، تایید کرد و افزود که اتین موظف شده است که برای مذاکره و تعیین شرایط تعهدات جدید پس از ورود به این کشور، اقدام کند.

پیشتر، استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس (AUKUS) شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد

پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد