مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 09:052021-09-29اقتصادي

652 هزار تن کالا از بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد


مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: 652 هزار تن کالا در 6 ماهه نخست سال جاری از بازارچه های مرزی استان صادر شده است.

- به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 954 رأس گاو، گوساله و شتر از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان وارد کشور شده، اظهار داشت: در این بازه زمانی 86 هزار تن میوه گرمسیری مانند آناناس، موز، نارنگی و انبه چتایی با استفاده از ارز پیله وران وارد این استان شده که نقش بسزایی در کاهش قیمت این محصولات داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با استقرار دولت جدید، سیستان و بلوچستان می تواند محل تأمین کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت و میوه های گرمسیری مورد نیاز کشور باشد افزود: با توجه به مصوبه هیأت دولت ورود برنج، انبه، چای، کنجد، و اقلام میوه های گرمسیری آزاد است که تجار می توانند با ثبت آماری این کالاها را به استان و کشور وارد کنند و از تخفیف های ویژه بهره مند شوند.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در نشست هایی که در خصوص تأمین برنج و گوشت کشور برگزار می شود اعلام شده این استان می تواند برنج و گوشت مورد نیاز کشور را از طریق بازارچه های مرزی تأمین کند و قیمت آن هم پایین تر از نرخی است که تاکنون از طریق ارز نیمایی وارد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

652 هزار تن کالا از بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد

652 هزار تن کالا از بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد