مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 09:252021-09-29سياسي

56 کاروانسرای کشور در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو


مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به ساوه و بازدید از کاروانسرای باغشیخ گفت: 56 کاروانسرا در سراسر کشور در آستانه ثبت در فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، محمدحسین طالبیان پیش از ظهر امروز در سفر به ساوه و در جریان بازدید از کاروانسرای باغشیخ با اشاره به ارسال پرونده این کاروانسرا به یونسکو اظهار کرد: 56 کاروانسرا در 24 استان کشور که از دوران ساسانی تا قاجار قدمت دارند برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو ارسال شده اند.

  وی با بیان اینکه کاروانسراها به عنوان یک معماری ناب ایرانی در جهان شناخته می شوند، افزود: کاروانسرای باغشیخ که از دوران زندیه به یادگار مانده به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد در فهرست ثبت قرار گرفته و برنامه حفظ و مرمت آن آغاز خواهد شد و بعد از اتمام عملیات بازسازی، درب آن بروی بازدیدکنندگان باز خواهد شد.

  مشاور وزیر میراث فرهنگی افزود: از روز شنبه ارزیابانی جهت بررسی این تعداد کاروانسرا به کشور سفر خواهند کرد که طبق برنامه اعلام شده، کارونسرای باغشیخ به عنوان دومین مقصد این گروه ارزیاب خواهد بود.

طالبیان با بیان اینکه ارزیابان طی 20 روز از کاروانسراهای مذکور در 24 استان کشور بازدید خواهند داشت، ادامه داد: پس از اتمام کار ارزیابان، گزارش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 کاروانسرای کشور در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو

56 کاروانسرای کشور در فهرست ثبت میراث جهانی یونسکو