مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 10:352021-09-29اقتصادي

اضافه برداشت باعث هجوم آب شور به دشت ها شده است


مدیر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان گفت: اضافه برداشت در دشت ها، باعث هجوم آب شور به آن ها شده است و تمام چاه های موجود در دشت را تحت تاثیر قرار داد.

- ، اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی نسبت به سال های گذشته و بارش کم باران نسبت به نرمال دوره دراز مدت اندازه گیری طی 20 سال اخیر منابع آب زیرزمینی و سطحی در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی با ذکر این نکته که 44 دشت استان هرمزگان ممنوعه بحرانی است، عنوان کرد: باقی دشت ها که به عنوان دشت آزاد شناخته می شوند دارای کیفیت آب بسیار پایینی هستند که امکان استفاده برای آب شرب و کشاورزی وجود ندارد.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه به تفاضل میزان ورودی و خروجی دشت بیلان گفته می شود، بیان داشت: با توجه به اینکه ورودی آب به دشت ها کاهش پیدا کرده است و میزان برداشت در بخش های مختلف افزایش پیدا کرده و یا هم ثابت است، می توان گفت اغلب دشت های استان هرمزگان دارای بیلان منفی است.

رهبان تصریح کرد: بیلان منفی دشت ها در دراز مدت باعث بروز چالش های جدی برای تحقق توسعه در منطقه ایجاد می کند.

وی بروز پدیده فروچاله ها را از دیگر عواقب ادامه دار بودن بیلان منفی دشت ها دانست و گفت: ظرفیت دشت در اثر فروچاله از بین می رود و دیگر امکان احیاء آن وجود نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه برداشت باعث هجوم آب شور به دشت ها شده است

اضافه برداشت باعث هجوم آب شور به دشت ها شده است