مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 12:052021-09-29پزشكي

کمبود جدی ویتامین D و شیوع بالای پوکی استخوان در سنین بالای 50


شیوع کمبود ویتامین D در مناطق مختلف کشور حدود 40 تا 80 درصد بوده است، این در حالی است که میزان مصرف کلسیم تنها 60 درصد و مصرف ویتامین دی تنها 15 درصد نیاز روزانه بوده است که نیازمند مداخلات جدی در این زمینه هستیم.

- شیوع کمبود ویتامین D در مناطق مختلف کشور حدود 40 تا 80 درصد بوده است، این در حالی است که میزان مصرف کلسیم تنها 60 درصد و مصرف ویتامین دی تنها 15 درصد نیاز روزانه بوده است که نیازمند مداخلات جدی در این زمینه هستیم.

رییس مرکز تحقیقات استئوپروز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم شکستگی را مهم ترین عارضه پوکی استخوان در سنین بالا خواند و گفت: خطر ابتلا به پوکی استخوان با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

بنابراین اگر بالای 50 سال هستیم و با یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی شده ایم، احتمالا در معرض پوکی استخوان هستیم و لازم است به پزشک مراجعه کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس مرکز تحقیقات استئوپروز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم تاکید کرد: استئوپروز یک مشکل شایع سیستم های بهداشتی و به عبارتی اپیدمی پنهان دنیای امروز است که با کاهش توده استخوانی بوده و با افزایش شکستگی استخوان همراه است.

دکتر افشین استوار با بیان این که نتایج طرح جامع پیشگیری، تشخیص و درمان استئوپروز در کشور که توسط پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و با همکاری وزارت بهداشت درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود جدی ویتامین D و شیوع بالای پوکی استخوان در سنین بالای 50

کمبود جدی ویتامین D و شیوع بالای پوکی استخوان در سنین بالای 50