مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 16:202021-09-29بين الملل

فرمانده آمریکایی: جنگ افغانستان یک شکست راهبردی بود


رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با اشاره به اینکه جنگ افغانستان یک شکست راهبردی بود گفت، طالبان به شروط توافق دوحه عمل نکرده است و همچنان گروهی تروریستی تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به ادای شهادت پرداختند.

آستین در این جلسه با اشاره به اعزام سه هزار نیروی برای کمک به خروج آمریکایی ها از افغانستان در اواخر ماه گذشته میلادی گفت: این را روشن می گویم که دو روز اول عملیات خروج دشوار بود و با نگرانی به تصاویر افغان هایی که به سمت هواپیماها می دویدند نگاه می کردیم .

او در ادامه مدعی شد: توانستیم انتظارات را برآورده کنیم.

قرار بود حدود هفتاد تا هشتاد هزار نفر را خارج کنیم اما توانستیم بیش از صد و بیست و چهار هزار نفر را خارج کنیم و این بزرگ ترین خروج هوایی در تاریخ آمریکا بود و تنها ظرف هفده روز انجام شد .

آستین اذعان کرد: این عملیات کاملی نبود.

ما عده زیادی را در مدت کوتاهی از کابل خارج کردیم و ظرفیت کافی برای رسیدگی به مشکلات تأیید و پایش را نداشتیم و هنوز در تلاش هستیم آمریکایی ها را از این کشور خارج کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده آمریکایی: جنگ افغانستان یک شکست راهبردی بود

فرمانده آمریکایی: جنگ افغانستان یک شکست راهبردی بود