مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 20:302021-09-29اقتصادي

آرتمیا به شرایط بحرانی بازگشت/توقف زادآوری تنها موجود دریاچه ارومیه


کاهش ذخایر و انبوه آرتمیاهای تلف شده بر روی توده های نمک به جا مانده از خشک شدن دریاچه ارومیه نشانه ای از تهدید جدی ادامه حیات تنها موجود آب شور دریاچه و شاید انقراض آرتمیا است.

- ، گروه استان ها - سکینه اسمی: خشکسالی های دهه اخیر به خصوص امسال در منطقه و تبخیر بسیار بالا به همراه گرمای بیش از حد، کاهش آب ورودی دریاچه ارومیه سبب شده که غلظت نمک به 400 گرم بر لیتر رسیده و شرایط مطلوب برای ادامه حیات آرتمیا ارومیانا از بین برود.

این روزها در کنار تغییر رنگ، سرخ شدن و دست و پنجه نرم کردن دریاچه ارومیه با انواع بلاها نه تنها نفس های این تالاب ارزشمند به شمارش افتاده بلکه آرتمیا ارومیانا تنها موجود زنده آن نیز در وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفته است که ادامه این روند حیات این موجود با ارزش اقتصادی بسیار بالا با خطر جدی مواجه خواهد کرد.

به اعتقاد کارشناسان مسائل اقتصادی آذربایجان غربی آرتمیا ارومیانا به دلیل اقتصادی بودن و ارزآوری، کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه یکی از منابع مهم اقتصادی استان به شمار می رود، آرتمیا موجود کوچکی است که به عنوان غذای زنده در تغذیه آغازین میگو، ماهیان دریایی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی کاربرد وسیعی دارد و چهار گروه آبزیان در مراحل اول رشد وابسته به این موجود پرانرژی و مقوی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرتمیا به شرایط بحرانی بازگشت/توقف زادآوری تنها موجود دریاچه ارومیه

آرتمیا به شرایط بحرانی بازگشت/توقف زادآوری تنها موجود دریاچه ارومیه