مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 01:402021-09-29بين الملل

تنش جدید در روابط لندن-پاریس؛ فرانسه به دنبال انتقام گرفتن از انگلیس است


دولت فرانسه با بیان اینکه انگلیس در حال بازی سیاسی با حقوق ماهیگیری در دوران پسا-برگزیت است، گفت گزینه های مقابله به مثل با اقدام لندن در جلوگیری از ورود قایق های ماهیگیری فرانسوی را بررسی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از جنجال معاهده نظامی انگلیس با آمریکا و استرالیا در حوزه اقیانوس های هند-آرام، که منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه توسط کانبرا شد، اکنون تنش جدیدی در روابط پارسی-لندن رخ داده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: پس از آنکه انگلیس و جزیره جرزی مانع ورود ده ها قایق ماهیگیری فرانسوی دارای مجوز فعالیت به آب های سرزمینی خود شد، دولت فرانسه نیز طی دو هفته درباره اقدامات تلافی جویانه احتمالی تصمیم گیری می کند .

پاریس، لندن را به بازی سیاسی با حقوق ماهیگیری در دوران پسا-برگزیت متهم کرده و از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواست که موضعی مشابه در برابر بی توجهی انگلیس نسبت به روابط تجاری جدید اتخاذ کنند.

به نوشته رویترز، این تنش جدید در حالی رخ داده که پیشتر پاریس از مشارکت انگلیس در پیمان امنیتی جدید با آمریکا و استرالیا که منجر به تصمیم کانبرا برای لغو توافقنامه خرید زیردریایی های فرانسوی شد، خشمگین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش جدید در روابط لندن-پاریس؛ فرانسه به دنبال انتقام گرفتن از انگلیس است

تنش جدید در روابط لندن-پاریس؛ فرانسه به دنبال انتقام گرفتن از انگلیس است