مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 06:202021-09-30اقتصادي

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز برداشت سیب از باغات نهاوند خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 60 هزار تن سیب برداشت شود.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: برداشت سیب همزمان با آغاز برداشت گردو از مهرماه در نهاوند آغاز می شود که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر نهاوند و روستاهای کوهانی، زرامین، جهان آباد و سایر روستاهای شهرستان است .

وی با بیان اینکه محصول سیب نهاوند به لحاظ شرایط آب و هوایی این شهرستان یکی از مرغوبترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است گفت: شهرستان نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از 35 درصد مجموع سیب تولیدی استان را در اختیار دارد.

   مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است گفت: محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهرهای اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می شود.

وی ارقام سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ عنوان کرد و گفت: استفاده از پایه های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

حاج باباعلی در ادامه با اشاره به برداشت گردو در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید گردو در سطح اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند