مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 08:202021-09-30بين الملل

حذف «منصور هادی» قوت گرفت؛ عربستان جنگ یمن را تمام می کند؟


پس از گزارش منابع رسمی سعودی که در آن، تمایل ریاض به توقف جنگ یمن احساس شد، رسانه های یمنی از طرحی جدید برای کنار زدن رییس دولت مستعفی سخن می گویند که به گفته آن ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی، امروز (پنجشنبه)، از طرحی جدید برای کنار زدن عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی نیز ماه گذشته در گزارشی که از سناریویی مشابه در آن سخن گفته شده بود، به تجدیدنظر در مشروعیت رییس دولت مستعفی یمن اشاره کرده بود.

از جمله مهم ترین نکاتی که در این گزارش به آن اشاره شد، لغو قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد بود که عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن را به عنوان رییس جمهور مشروع این کشور به رسمیت می شناسد.

این گزارش پس از ناکامی دو فرستاده سازمان ملل در امور یمن و تعیین  هانس گراندبرگ به عنوان فرستاده جدید منتشر شده بود.

از سوی دیگر، انتشار این اخبار با گزارش دیشب منابع رسمی سعودی درباره دیدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی همراه شده است؛ گزارشی که کمی با تأخیر در رسانه های رسمی سعودی جزییات آن منتشر شد.

در حالی که دیدار جیک سالیوان با محمد بن سلمان، شامگاه دوشنبه، صورت گرفت و واشنگتن جزییات اندکی درباره آن منتشر کرد، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) شامگاه چهارشنبه و با تأخیری دوروزه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف «منصور هادی» قوت گرفت؛ عربستان جنگ یمن را تمام می کند؟

حذف «منصور هادی» قوت گرفت؛ عربستان جنگ یمن را تمام می کند؟