مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 08:402021-09-30پزشكي

مرگ 16 مادر باردار لرستانی در سال 99


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مرگ 16 مادر باردار در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این مرگ ها مربوط به ابتلای به کووید 19 بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر صدیقه ندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از چالش های بسیار اساسی که در سال 99 داشتیم موضوع مرگ مادران باردار بود که ناگهان تعداد مرگ ها دو رقمی شد، اظهار داشت: در سال 1400 برای کاهش این آمار هدفگذاری و برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تلاش های صورت گرفته در سال 1400 در شش ماهه اول سال تا مردادماه تعداد مرگ مادران باردار صفر بود و ‬در شهریورماه دو مورد مرگ مادر باردار به وقوع پیوست، تصریح کرد: علت مرگ دو مادر باردار مذکور نیز ‬یکی خونریزی و دیگری ابتلای به کووید 19 بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: این کاهش آمار دستاورد بسیار خوبی است و حاکی از آن است که برنامه های عملیاتی و هدفگذاری ها برای رفع چالش های موجود در دانشگاه موفقیت آمیز بوده است.

دکتر ندری با تاکید بر اینکه سامانه مرگ و میر مادران موجود است و به ساعت و دقیقه مانیتور می شود، افزود: در نهایت آمار و مستندات این حوزه را سازمان بهداشت جهانی مانیتور می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 16 مادر باردار لرستانی در سال 99

مرگ 16 مادر باردار لرستانی در سال 99