مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 08:552021-09-30سياسي

آموزش هنر نیازمند بازاندیشی است/ ارتباط با جامعه حلقه مفقوده آموزش هنر است


فرهنگستان هنر، آموزش هنر در ایران را نیازمند بازاندیشی بنیادین دانست و گفت: وجود بیش از 200 دانشکده هنر گویای رشد کمّی آموزش در سطح کشور است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بهمن نامورمطلق رییس فرهنگستان هنر و سیدحسن سلطانی رییس دانشگاه هنر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 مشارکت در تدوین و پیشنهاد سیاست های راهبردی در حوزه سیاست‏گذاری و الگوپردازی در آموزش هنر؛ همکاری در توسعه مطالعات میان رشته ای و کاربردی هنر؛ حمایت از فعالیت شتاب دهنده ها، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و توسعه کارآفرینی و مشارکت در تألیف، ترجمه، تصحیح و انتشار متون تخصصی در موضوعات مشترک، ازجمله بندهای تفاهم نامه ای بود که در این جلسه، به منظور بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های متقابل به امضای دو طرف رسید.

در این دیدار، رییس این فرهنگستان، تغییر اساسی عرصه هنر را منوط به تغییر در آموزش دانست و گفت: ما هنرمان با آموزش ضربه دیده و با آموزش نیز می تواند دوباره ترمیم و احیا شده و پیشرفت کند.

ما زمانی ضربه خوردیم که سنخیت آموزش با هنرهای بومی خود را از دست دادیم.

نامورمطلق با بیان اینکه در دانشگاه های هنر بیشتر هنرشناس تربیت می شوند تا هنرمند خلاق و نوآور، گفت: برای کشور ما که در عرصه هنر همیشه پیشگام بوده، این وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش هنر نیازمند بازاندیشی است/ ارتباط با جامعه حلقه مفقوده آموزش هنر است

آموزش هنر نیازمند بازاندیشی است/ ارتباط با جامعه حلقه مفقوده آموزش هنر است