مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 10:002021-09-30اقتصادي

آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال 1409 دیگر هیچ آبی ندارد


مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان با بیان اینکه امروز اصفهان تنها شهری است که فرونشست زمین به داخل منطقه مسکونی آن نفوذ کرده است، - ایسنا/اصفهان مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان با بیان اینکه امروز اصفهان تنها شهری است که فرونشست زمین به داخل منطقه مسکونی آن نفوذ کرده است، گفت: ما دیگر زمانی برای احیای آبخوان دشت اصفهان- برخوار نداریم و تنها تا سال در 1409 و در خوشبینانه ترین حالت تا سال 1418 فرصت برای نجات آبخوان داریم.

رضا اسلامی امروز (پنجشنبه-8 مهر ماه) در نشست بررسی راهکارهای جلوگیری از فرونشست اصفهان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال 1409 بیشتر آب ندارد، اظهار کرد: در حالیکه شورای عالی آب 176 میلیون مترمکعب حقابه زاینده رود را تعیین کرده، اما هنوز اصرار به اجرای طرح انتقال آب بن- بروجن دارد و زاینده رود در اصفهان خشک است.

وی تاکید کرد: امروز تنها موضوع جریان زاینده رود برای کشاورزی و صنعت مطرح نیست بلکه موضوع جمعیت دو و میلیون نفری مطرح است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان با بیان اینکه ما فرصتی برای احیای آبخوان اصفهان- برخوار نداریم و این آبخوان در حال از بین رفتن است، گفت: با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال 1409 دیگر هیچ آبی ندارد

آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال 1409 دیگر هیچ آبی ندارد