مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 13:452021-09-30سياسي

زیرساخت هایی در شأن ثبت جهانی هورامان ایجاد شود


ساخت و سازها در منطقه هورامان در راستای توسعه گردشگری و حفظ فرهنگ این منطقه و در شان ثبت جهانی آن باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مردوخی در مراسم جشن روز جهانی گردشگری که با حضور مهمانانی از وزارت میراث فرهنگی، استانی و مردم منطقه اورامانات در شهر هورامان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روزی مهم و گرانبهاست و یکی از افتخارات مردم هورامان احترام و ارزش گذاشتن برای مهمانان است.

وی مهمان نوازی را از ویژگی های خوب مردم هورامان دانست و گفت: امروز روزی است که هورامان تخت صاحب شناسنامه بین المللی شد که این مناسبت را به همه مردم کردستان و کرمانشاه که توانستند منطقه هورامان را ثبت جهانی کنند، باید تبریک گفت.

ماموستا مردوخی افزود: هورامان به واسطه داشتن ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری و باستانی توانست عنوان ثبت جهانی را کسب کنند.

وی با بیان صنعت فرهنگی مهمترین جاذبه و ظرفیت منطقه هورامان است، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت هایی که توانست این منطقه را به ثبت جهانی برساند مراسم پیر هورامان بوده که مردم این منطقه اجازه ندادند این مراسم و آیین فراموش شود.

امام جمعه شهر هورامان به مطالبه مردم این منطقه گریزی زد و گفت: از کسانی که دلسوز منطقه هورامان هستند و دوستدار پیشرفت این منطقه و جلوگیری از مهاجرت جوانان این منطقه به سم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت هایی در شأن ثبت جهانی هورامان ایجاد شود

زیرساخت هایی در شأن ثبت جهانی هورامان ایجاد شود