مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 18:002021-09-30سياسي

رفع سوءتفاهمات ایران و آذربایجان/روابط با کشورهای همسایه اولویت است


ایجاد روابط حسنه با کشورهای همسایه در اولویت سیاست دولت مردمی سیزدهم است.

- احمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: ما همواره اعلام دوستی با کشورهای همسایه کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا این روابط حسنه و دوستانه تداوم یافته و تقویت شود.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم سیاست اصلی در تقویت روابط با کشورهای مختلف، سیاست همسایگی و همجواری است و ما کشور آذربایجان را به سعه صدر بیشتر دعوت می کنیم تا با رفع سوءتفاهمات به صورت دیپلماتیک روابط ایران و آذربایجان همچنان به صورت شایسته و حسنه باقی بماند.

وزیر کشور گفت: ما تلاش می کنیم تا آرامش و امنیت خاطر را برای کشورهای همسایه به ارمغان آوریم و از توسعه روابط دوستانه استقبال می کنیم و امیدواریم به دور از تنش هایی که برخی کشورهای غربی قصد ایجاد آن را بین ایران با کشورهای همسایه دارند، بتوانیم به تقویت این روابط دوستانه و حسنه کمک کنیم.

وحیدی افزود: مسائلی که اخیراً بین ایران و آذربایجان مطرح شده از راه دیپلماسی در حال پیگیری است و تلاش بر این است تا به دور از طرح مسائل حاشیه ای، اصل مودت و دوستی در بین همجواری و همسایگی رعایت شود.

وی در مورد بازگشت زائران از کربلا و آرامش ایجاد شده در مناطق مرزی ایران با عراق خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در بازگشت زائران وجود ندارد و تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع سوءتفاهمات ایران و آذربایجان/روابط با کشورهای همسایه اولویت است

رفع سوءتفاهمات ایران و آذربایجان/روابط با کشورهای همسایه اولویت است