مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 20:502021-09-30سياسي

گفتن از اصفهانِ آرمانی


«لایمن تاور سرجنت» در کتاب «آرمان شهر گرایی»، رؤیاپردازی اجتماعی را مترادف آرمان شهر گرایی می داند؛ آتشی درونی که انسان ها را برمی انگیزد تا با در پیش گرفتن انواع عمل آرمان شهرگرایانه به دگرگونی واقعی و نه خیالیِ زندگی روزمره بپردازند.

- ایسنا/اصفهان لایمن تاور سرجنت در کتاب آرمان شهر گرایی ، رؤیاپردازی اجتماعی را مترادف آرمان شهر گرایی می داند؛ آتشی درونی که انسان ها را برمی انگیزد تا با در پیش گرفتن انواع عمل آرمان شهرگرایانه به دگرگونی واقعی و نه خیالیِ زندگی روزمره بپردازند.

به عقیده نویسنده این کتاب، همه آرمان شهرها، چه نسخه های تاریخی و چه نوشته های مدرن، پرسشی واحد را پیش می کشند: آیا زندگی کنونی بهبود یافتنی است؟ و البته که جواب آن ها مثبت است.

در حقیقت آرمان شهرنویسان (و آرمان شهر اندیشان) زندگی فعلی را با زندگی آرمانی مقایسه می کنند و با اشاره به آنچه در زندگی کنونی بر سر جای خود نیست، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ارائه می کنند.

سلسله نشست هایی رؤیایی برای اصفهان نیز با چنین چشم اندازی طرح ریزی شده و نخستین نشست آن که عصر امروز (پنجشنبه_هشتم مهرماه) در سالن تماشاخانه ماه حوزه هنری اصفهان برگزار شد، به موضوع کلی فرهنگ اصفهان اختصاص داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتن از اصفهانِ آرمانی

گفتن از اصفهانِ آرمانی