مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-01پزشكي

پیری و صد عیب؛ چنین گفته اند


سالمندی دوران پر از ضعف و ناتوانی است و خراسان جنوبی از استان های سالمندخیز کشور، اما با تمهیداتی نباید ضعف این دوران زیادی بزرگ جلوه داد چراکه جامعه آسیب می بیند.

- همه ما چه بخواهیم چه نخواهیم به آن روز می رسیم؛ روزی که احساس می کنیم توان بدنی و حوصله ما از موهای ما سپیدتر شده و دیگر وقت رفتن است؛ آن روز دیر یا زود می رسد اما آنچه باید به آن توجه کرد دو نکته است؛ یک اینکه سبک زندگی ما در حال حاضر سالمندی سالمی را برای ما رقم خواهد زد و دوم اینکه در زمان سالمندی از خود و بدنمان غافل نشویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باید این نکته را پذیرفت که سالمندی دوران پختگی، ورزیدگی و زمان احساس بی نیازی است؛ این دوران فرصت سیر به سوی کمال و رسیدگی به خویشتن است؛ این امتیاز دوران سالمندی است.

مهم ترین نکات تغذیه ای سیده سمیه اصغری، رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ایسنا گفت: تغذیه سالمندان نقش به سزایی در سلامت این افراد دارد؛ افزایش تدریجی سن، روند تغییرات فیزیولوژیکی و بروز برخی از مشکلات مانند اختلالات قلبی-عروقی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، تحلیل رفتن قدرت عضلانی بدن در دوران سالمندی این امر را ضروری می کند که به مسائل تغذیه ای و مشکلات مربوط به آن نگاه ویژه ای شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیری و صد عیب؛ چنین گفته اند

پیری و صد عیب؛ چنین گفته اند