مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-01اقتصادي

کرونا صادرات محصولات دانش بنیان را کاهش داد/ بیشترین تاثیر در حوزه سلامت


مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری گفت:حوزه سلامت و مواد شیمیایی که 50 درصد آن توسط دانش بنیانها به تولید می رسد، متاثر از شرایط کرونا با کاهش جدی صادرات مواجه شد.

- روح اله استیری در گفتگو با در کشور، صادرات بسیاری از محصولات حوزه سلامت بویژه محصولاتی که مستقیم و غیر مستقیم با بیماریهای عفونی و کووید مرتبط بود ممنوع شد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری گفت: به دلیل اینکه مصرف این محصولات به شدت بالا رفت، سیاست کشورها هم مبتنی بر عدم صادرات شد و طی این مدت کشورهای پرجمعیتی که زیرساخت تولیدشان ضعیف بوده با مشکل مواجه شدند.

به گفته وی، ایران هم با وجود ظرفیت تولید بالای محلولهای ضد عفونی کننده و ماسک از اوایل پاندمی امکان صادرات نداشت و تا اواخر سال99 مجوز صادرات صادر نمی شد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های معاونت علمی و فناوری امکان صادرات این محصولات از اواخر سال 99 به وجود آمد زیرا ظرفیت تولید هم تا آن زمان افزایش یافت و با تأمین نیاز داخل، به میزان محدودی صادرات محصولات مجوز داده شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر هم محدودیت هایی برای صادرات این نوع محصولات وجود دارد، گفت:بر اساس آمار بین المللی، در مجموع در حوزه صادرات غیرنفتی همه کشورها بجز اتحادیه اروپا به دلیل داشتن زیرساخته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا صادرات محصولات دانش بنیان را کاهش داد/ بیشترین تاثیر در حوزه سلامت

کرونا صادرات محصولات دانش بنیان را کاهش داد/ بیشترین تاثیر در حوزه سلامت