مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-01سياسي

برای درک بهترِ افکار و دیدگاه های مولانا تلاش نشده است


تلاش سه کشور همسایه بر مالکیت مولانا تنها به دلیل عملکرد ظاهری اوست، اما آن ها از باورها و افکار او اطلاعات کافی ندارند.

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: تلاش سه کشور همسایه بر مالکیت مولانا تنها به دلیل عملکرد ظاهری اوست، اما آن ها از باورها و افکار او اطلاعات کافی ندارند.

محمدحسن ادریسی، در آیین بزرگداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی که در سالن شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد با بیان اینکه مولانا با وجود آشنایی با تمام فنون شعر هرگز مدعی برتری نسبت به سایر شعرا نبود، اظهارکرد: مولانا بر فنون، رموز و اجزای شعر تسلط کامل داشت و در بررسی آثار او آشنایی و تسلطش به موسیقی آشکار است، اما او هرگز مدعی برتری نبود.

وی شعر را یکی از وسایل مولانا در بیان افکار و نطراتش دانست و افزود: بررسی آثار و زندگینامه مولانا نشان می دهد که شعر و موسیقی در بیان اندیشه هایش نمود دارد و عرفان مولانا از معدود مکتب های است که از شعر و موسیقی بهره می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این استاد دانشگاه اصفهان، ادامه داد: ارتباط عرفان با شعر و موسیقی به شدت در هم تنیده و پیچیده است و مولانا از عجین شدن موسیقی و شعر در بیان حالات درونی، افکار و احوالات خویش بهره برده و شعر موسیقایی در بیان افکار مولانا به واسطه ریتمیک و پویا بودن آن تاثیرگذار، ادامه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای درک بهترِ افکار و دیدگاه های مولانا تلاش نشده است

برای درک بهترِ افکار و دیدگاه های مولانا تلاش نشده است