مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-01سياسي

90 درصد آب استان سمنان در بخش کشاورزی استفاده می شود


استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از 89 درصد از آب موجود در استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: تنها 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری قطره ای هستند.

- ، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان سمنان باب الرضا (ع) و بین الحرمین است، ابراز کرد: استان سمنان، زادگاه مردمی مؤمن، ولایت مدار و شهیدپرور است و بزرگان صاحب نامی را در خود پرورش داده است.

وی آیت الله شاهچراغی را یکی از سرمایه های ارزشمند استان دانست و گفت: تأیید علما، بالاترین سرمایه برای هر فرد است و بنده نیز خود را همواره سرباز رهبری و نظام می دانم و شأن و منزلتی برای خود، به جز نوکری مردم و زائران امام رضا (ع) قائل نیستم.

کمبود آب در استان سمنان استاندار سمنان یکی از مشکلات بزرگ استان را کمبود آب دانست و اظهار داشت: بیش از 89 درصد از آب موجود در استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و با بیش از 189 هزار هکتار اراضی قابل کشت، تنها 35 هزار هکتار به صورت تحت فشار آبیاری می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه سالانه 12 تا 13 میلیون زائر با هدف حضور در مشهد مقدس و زیارت بارگاه امام هشتم (ع) از مسیر استان سمنان گذر می کنند، افزود: ما در این استان دارای ظرفیت بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد آب استان سمنان در بخش کشاورزی استفاده می شود

90 درصد آب استان سمنان در بخش کشاورزی استفاده می شود