مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 12:452021-10-01اقتصادي

آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی


رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی (درجه سه) از باغداران آذربایجان غربی با قیمت هر کیلوگرم 14 هزار و 600 ریال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پات، اسماعیل قادری گفت: در راستای حمایت از باغداران و جهت جلوگیری از فساد و ضایعات محصول سیب صنعتی تولیدی و همچنین افت قیمت ها و حذف واسطه های غیر ضرور، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از 4 مهرماه سال جاری مبادرت به عملیات خرید تضمینی سیب صنعتی در استان آذربایجان غربی نموده است.

   وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی با دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید سیب درختی طی سال های اخیر همواره با مشکل صادرات و فروش مازاد تولید محصول سیب بویژه سیب صنعتی روبرو بوده است، افزود: در این راستا با توجه به بیش بود محصول سیب صنعتی سال جاری، سازمان مرکزی تعاون روستایی از 4 مهرماه با تجهیز  40 مرکز خرید در سطح 8 شهرستان استان آذربایجان غربی عملیات خرید سیب صنعتی درجه سه  از باغداران استان را آغاز نموده و تا کنون بیش از 300 تن محصول از باغداران خریداری شده است.

به گفته قادری؛ امسال بیش از یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از 350 هزار تن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی