مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 12:452021-10-01سياسي

اتهام جاسوسی علیه فرد دارای تابعیت ترکیه در آلمان


یک دفتر دادستانی در آلمان شهروندی با تابعیت ترکیه را به حمل غیرقانونی اسلحه و جاسوسی از مخالفان دولت آنکارا متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادستانی ، این فرد که نام وی علی دی اعلام شده است، هفدهم سپتامبر امسال پس از پیدا شدن اسلحه در اتاق هتلش در شهر دوسلدورف بازداشت شد.

این دادستانی آلمان که رسیدگی به پرونده های مربوط به امنیت ملی را بر عهده دارد می گوید، این فرد ترکیه ای تبار به حمل غیرمجاز اسلحه و 200 گلوله و جاسوسی  از طرف نهادهای جاسوسی این کشور، متهم شده است.

این دادستانی همچنین اعلام کرده علی دی، اطلاعاتی را از هواداران فتح الله گولن از مخالفان دولت ترکیه، در شهر کُلن گردآوری کرده بود.

ماه گذشته در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، 19 نفر بازداشت شدند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام جاسوسی علیه فرد دارای تابعیت ترکیه در آلمان

اتهام جاسوسی علیه فرد دارای تابعیت ترکیه در آلمان