مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-01سياسي

درخواست گروهی کشورها از شورای حقوق بشر برای پیگیری حقوق تضییع شده بومیان کانادا


گروهی از کشورها با بیان این که کانادا مدت هاست سیاست های پاکسازی قومی و نسل کشی فرهنگی علیه مردم بومی را دنبال کرده، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند اقدامات لازم را برای ترغیب اُتاوا به اصلاح اشتباهات خود انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهی از کشورها روز پنجشنبه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) خواستند تا با پرداختن به مسئله نقض جدی حقوق بومیان کانادا ادامه دهد و اقدامات لازم را برای ترغیب دولت کانادا به اصلاح اشتباهات خود انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشینهوا ، جیانگ دوان رییس هیأت دیپلماتیک چین در مقر سازمان ملل در ژنو  با ارائه بیانیه مشترک به نمایندگی از گروهی از کشورهای همفکر در چهل و هشتمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به این نهاد گفت که کانادا مدت ها سیاست های پاکسازی قومی و نسل کشی فرهنگی علیه مردم بومی را دنبال کرده است.

به گفته وی، از سال 1830 تا 1990 تخمین زده می شود که 150 هزار کودک بومی به اجبار از والدین خود جدا شده و به مدارس شبانه روزی در این کشور فرستاده شدند.

در بیانیه مشترک آمده است: این کودکان بومی در شرایط سخت زندگی می کردند و دچار سوءتغذیه بودند، بسیاری قربانی کار اجباری، سوء استفاده و تجاوز شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست گروهی کشورها از شورای حقوق بشر برای پیگیری حقوق تضییع شده بومیان کانادا

درخواست گروهی کشورها از شورای حقوق بشر برای پیگیری حقوق تضییع شده بومیان کانادا