مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:152021-10-02پزشكي

تاثیر محلول جوش شیرین برای کاهش یک عارضه مهم شیمی درمانی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی همدان با ساخت محلول بی کربنات سدیم حاوی اسانس نعنا توسط داروساز، تاثیر آن را بر «موکوزیت دهانی» بیماران مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی بررسی کردند.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی همدان با ساخت محلول بی کربنات سدیم حاوی اسانس نعنا توسط داروساز، تاثیر آن را بر موکوزیت دهانی بیماران مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موکوزیت دهانی ؛ یکی از ناتوان کننده ترین و دردناک ترین عوارض شیمی درمانی است که به شدت وضعیت تغذیه این بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

این عارضه در طول دوره درمان از روز چهارم شیمی درمانی ظاهر و معمولاً 7 تا 14 روز بعد از شیمی درمانی ادامه می یابد.

موکوزیت دهانی، التهاب دردناک توأم با زخم های متعدد غشای مخاطی دهان است که در 40 تا 80 درصد بیماران تحت شیمی درمانی بروز می کند و با ناتوانی در خوردن، نوشیدن، اختلال در صحبت کردن، با درد پایدار در حفره دهان همراه است و به شدت وضعیت تغذیه و شرایط جسمی و به دنبال آن سلامت روانی و کیفیت زندگی این بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

علی رغم بروز بسیار موکوزیت دهانی و عوارض جدی و ناتوان کننده آن، درمان مشخص و قطعی برای آن در دسترس نیست و عمده تلاش ها به صورت درمان های حمایتی و کاهش درد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر محلول جوش شیرین برای کاهش یک عارضه مهم شیمی درمانی

تاثیر محلول جوش شیرین برای کاهش یک عارضه مهم شیمی درمانی