مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-02فرهنگي

به زودی، رونمایی از چهار مجموعه مرمت شده ارگ بم


چهار مجموعه مرمت شده در بزرگ ترین بنای خشتی و گلی جهان به زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی می شود.

- ایسنا/کرمان مدیر پایگاه جهانی ارگ بم گفت: چهار مجموعه مرمت شده در بزرگ ترین بنای خشتی و گلی جهان به زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی می شود.

محسن قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از رونمایی چهار اثر در بزرگترین بنای خشت گلی جهان خبر داد و اظهار کرد: رونمایی برج فرمانده قشون، برج کلاه فرنگی، عمارت دروازه دوم و مجموعه پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی در خانه سیستانی به زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی در ارگ بم رونمایی می شود.

وی افزود: از آنجا که مردم بم دوست داشتند عمارت کلاه فرنگی زودتر به پایان برسد تا خاطرات قدیم برایشان تداعی شده و از بالا بتوانند شاهد نخلستان ها و باغشهر زیبای بم باشند، ما طبق خواسته مردم عمل کردیم ولی درست این بود که اول حصار را تکمیل می کردیم که در حال حاضر تکمیل حصار در دستور کار قرار گرفته و آنچه که بعد از تکمیل خواهید دید متفاوت تر از حال خواهد بود.

قاسمی تصریح کرد: مرمت فاز اول خانه سیستانی ها توسط آلمانی ها بیش از هفت سال به طول انجامید، فاز دوم آن توسط خود مجموعه پایگاه جهانی کمتر از هفت ماه تکمیل شد و سعی کردیم سرعت عمل را بالا ببریم تا شاکله ارگ نمایان شود و بتوانیم کار را هرچه سریع تر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به زودی، رونمایی از چهار مجموعه مرمت شده ارگ بم

به زودی، رونمایی از چهار مجموعه مرمت شده ارگ بم