مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 06:202021-10-02پزشكي

این بیماری 100 درصد کُشنده است!


مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هاری را یک بیماری با کشندگی 100 درصد عنوان کرد و افزود: اگر علائم بیماری در فردی ایجاد شود، - ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هاری را یک بیماری با کشندگی 100 درصد عنوان کرد و افزود: اگر علائم بیماری در فردی ایجاد شود، در صورت عدم واکسیناسیون به موقع حتما جان خود را از دست خواهد داد.

کیوان خاصی در گفت و گو با ایسنا، از بیماری هاری به عنوان یک بیماری کشنده یاد کرد و افزود: این بیماری در اثر حمله ویروسی به سیستم عصبی ایجاد می شود.

وی افزود: ویروس هاری در بزاق پنهان شده و اغلب با گاز گرفتن حیوان یا انسان آلوده به فرد سالم منتقل می شود.

وی با بیان اینکه ویروس هاری تنها در پستانداران ایجاد بیماری می کند، خاطرنشان کرد: پرندگان، ماهی ها، خزندگان و دوزیستان به این بیماری مبتلا نمی شوند.

خاصی دلیل اهمیت بیماری هاری را میزان کشندگی 100 درصدی آن عنوان کرد و افزود: پس از ظهور علائم بیماری چه در انسان و چه در حیوان، در صورت عدم واکسیناسیون به موقع عملا امکان درمان وجود ندارد و بیمار محکوم به مرگ است.

خاصی در ادامه اصلی ترین راه سرایت این بیماری را گاز گرفتن به وسیله حیوانات آلوده عنوان کرد و افزود: در مورد گربه و گربه سان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری 100 درصد کُشنده است!

این بیماری 100 درصد کُشنده است!