مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-02پزشكي

این آنتی بیوتیک باعث ناشنوایی می شود


وی با بیان اینکه علل مختلفی می تواند سبب ایجاد کم شنوایی حسی عصبی شود، یادآور شد که از مهم ترین آنان عوارض دارویی است.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف بی رویه برخی آنتی بیوتیک ها مانند گروه مایسین ها می تواند روی شنوایی افراد تاثیر منفی بگذارد و آنها را در خطر ناشنوایی قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، دکتر پدرام برقعی متخصص گوش، گلو و بینی اظهار داشت: برخی آنتی بیوتیک ها، دارو های شیمی درمانی، فلزات سنگین می توانند فرد را دچار مشکلات شنوایی کنند.

وی از مردم تقاضا کرد که به هیچ وجه خودسرانه و بی رویه، دارو مصرف نکنند که این کار می تواند مشکلات جدی برای آنان به وجود آورد.

متخصص گوش، حلق و بینی یادآور شد: بین یک تا 3 در هزار نوزاد زنده متولد شده مبتلا به ناشنوای هستند و تعداد کم شنوایان بیش از این تعداد بیشتر است.

برقعی با یادآوری اینکه علل ناشنوایی در سنین مختلف، متفاوت است، اظهار داشت: با بالا رفتن سن به تدریج درصد ناشنوایی افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه کم شنوایی به 2 نوع اصلی تقسیم می شود که شامل انتقالی و حسی عصبی است، افزود: وجود هر عاملی که راه انتقال صدا از گوش خارجی به گوش داخلی را سد یا جلوگیری از تقویت صدا در گوش میانی کند، سبب کم شنوایی از نوع انتقالی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این آنتی بیوتیک باعث ناشنوایی می شود

این آنتی بیوتیک باعث ناشنوایی می شود