مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 07:102021-10-02پزشكي

هشدار سازمان زمین شناسی درباره فرونشست زمین در ایران


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه میزان آبی که درون زمین فرو می رود، با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان های گیلان و مازندران شده است.

- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه میزان آبی که درون زمین فرو می رود، با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان های گیلان و مازندران شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا شهیدی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود استان های گیلان و مازندران نیز طی سال‎ ‍ های آینده دچار فرونشست شوند، افزود: از 606 دشت موجود در کشور بیش از 300 دشت ممنوعه هستند، به گونه ای که این دشت ها دچار وضعیت قرمز شده اند و بقیه دشت ها نیز شرایط مناسبی ندارند.

وی دشت های استان اصفهان را یکی از بحرانی ترین مناطق کشور دانست که با فرونشست جدی مواجه است، اظهار کرد: میزان فرونشست در شهر اصفهان حدود 16 سانتی متر است و متاسفانه زبانه های فرونشست وارد شهر شده و قسمت های مرکزی و بافت تاریخی شهر نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

شهیدی با بیان این که در تهران نیز میزان فرونشست بسیار زیاد است، گفت: گفته می شود تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می شود که عدد بسیار زیادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان زمین شناسی درباره فرونشست زمین در ایران

هشدار سازمان زمین شناسی درباره فرونشست زمین در ایران