مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-02حوادث

محیط زیست گلستان: آتش سوزی جنگل های کردکوی عمدی بود


مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان معتقد است که علت آتش سوزی های اخیر در منطقه جهان نما و درازنو شهرستان کردکوی که در آن مجموعاً 319 هکتار از عرصه های جنگلی از بین رفت، - عامل انسانی و از روی عمد بوده است.

محمدرضا کنعانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی حدود یک ماه اخیر، دو فقره آتش سوزی گسترده در عرصه های جنگلی شهرستان کردکوی به وقوع پیوست که مورد اول در منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعت حریق 129 هکتار و مورد دوم هم که در مناطق آزاد درازنو آغاز شد و به منطقه حفاظت شده جهان نما رسید، حدود 200 هکتار عرصه را درگیر کرد.

وی، علت این آتش سوزی ها را عامل انسانی دانست و افزود: بر اساس گزارشاتی که واصل شده، هر دو آتش سوزی را عمدی پیش بینی می کنیم.

دستگاه قضایی به این مسئله ورود کرده و در حال بررسی موضوع است.

در آتش سوزی ابتدای مهرماه در منطقه درازنو، در یک زمان سه نقطه درگیر آتش سوزی شده بود.

احتمال ادامه داشتن آتش سوزی ها مدیرکل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: اگر ریشه این آتش سوزی ها پیدا نشود، احتمال آن وجود دارد فرد یا افرادی که به فاصله یک ماه، دو آتش سوزی بزرگ را رقم زدند، آتش سوزی سوم را هم رقم بزنند.

کنعانی در خصوص ارتباط این آتش سوزی با عدم صدور پروانه شکار، گفت: در منطقه حفاظت شده جهان نما تنها چهارپایان را داریم و سالهاست که هیچ پروان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست گلستان: آتش سوزی جنگل های کردکوی عمدی بود

محیط زیست گلستان: آتش سوزی جنگل های کردکوی عمدی بود