محتوای اینستاگرام باعث ایجاد احساس منفی نسبت به خود می شودتحقیق فیس بوک نشان می دهد محتوایی که سلبریتی ها در اینستاگرام منتشر می کنند به ایجاد احساس منفی در فالوئرهایشان منجر می شود. - به نقل از رویترز، طبق تحقیقی که فیس بوک انجام داده، افراد مشهور سبب می شوند فالوئرهای اینستاگرامی شان درباره خودشان احساس منفی بیشتری داشته باشند. به طور دقیق تر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که سلبریتی ها در این شبکه به اشتراک می گذارند، بیشتر تماشا کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو می شود. همچنین این پژوهش نشان داد نیمی از محتوایی که مردم در اینستاگرام تماشا می کنند مربوط به سلبریتی ها است. وال استریت ژورنال این تحقیق فیس بوک را فاش کرده که سوالاتی درباره تأثیر سلبریتی ها بر فرهنگ آنلاین به وجود آورده است. تحقیق مذکور مقایسه اجتماعی در اینستاگرام نام دارد که در بازه مارس و آوریل 2020 میلادی انجام شده است. طی این پژوهش از بیش از 100 هزار نفر در 9 کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برزیل سوالاتی پرسیده شده است. کوین مک آلیستر سخنگوی فیس بوک می گوید: هرچند از پاسخگویان به سوالات این پژوهش خواسته نشده بود تا به حساب های کاربری افراد خاصی اشاره کنند، اما محققان متوجه شدند افرادی که دچار سطح بالا یا پایینی از احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شده اند، برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |