مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-02بين الملل

سفر کاروان های اربعینی ترکیه و جمهوری آذربایجان زیر چتر حمایتی جنبش نُجَباء


مقاومت اسلامی نُجَباء از سال 2016 سازماندهی هزاران نفر از زائران کاروان های ترکیه و آذربایجان در ایام اربعین حسینی به عراق از لحظه ورود تا خروج از خاک این کشور را با ایجاد پوشش کامل امنیتی عهده دار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در ایام اربعین حسینی سال جاری برای ششمین سال متمادی، مدیریت و تامین امنیت کاروان هایی از زائران کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان را برعهده گرفت.

جنبش نجباء در این راستا، علاوه بر تسهیل زیارت عتبات مقدسه عراق، روحانیون مبلغ خود را مامور برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با موضوعاتی چون تببین واقعه عاشورا، نقش آفرینی های اهل بیت در حوزه های متعدد در عصر خود و نیز تحلیل شرایط روز جهان اسلام کرد.

این کاروان متشکل از هزار زائر تُرک زبان از روز دوشنبه 13 صفر وارد خاک عراق شد و از همان ابتدا توسط دفتر کرکوک نُجَباء تحت الحفظ با تامین شرایط امنیتی و ارایه خدمات رفاهی راهی نجف و از آنجا عازم مسیر راهپیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) تا کربلای معلی شد.

  زائران ترکیه و آذربایجان پس از آن نیز برای زیارت حرم های اهل بیت(ع) به کاظمین و سامراء عزیمت کرده و در نهایت روز پنجشنبه 23 صفر به کشورهای خود بازگردانده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر کاروان های اربعینی ترکیه و جمهوری آذربایجان زیر چتر حمایتی جنبش نُجَباء

سفر کاروان های اربعینی ترکیه و جمهوری آذربایجان زیر چتر حمایتی جنبش نُجَباء