مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-02بين الملل

پشت صحنه اقدامات تازه برای برکناری شیخ الازهر


منابعی در دانشگاه الازهر مصر و نزدیک به شیخ احمد طیب گفته اند که نوعی تحرکات سازمان یافته به منظور برکناری شیخ احمد طیب از ریاست این مرکز دینی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، این منابع همچنین گفته اند که این تحرکات از طریق درز اطلاعات غلطی درباره وضعیت سلامتی او و ترویج این موضوع صورت می گیرد که وضعیت جسمی احمد طیب مانع انجام وظایف محوله به عنوان شیخ الازهر می شود.

این منابع به العربی الجدید گفته اند: در پی اظهارات اخیر عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر درباره قضیه مستندسازی طلاق و اشاره مجدد وی به اختلافش با شیخ الازهر و تاکید بر اینکه قانون اجازه مستندسازی طلاق را بدون درگیری با هر موسسه ای(الازهر) به او می دهد، روشن است که نوعی گرایش علیه شیخ احمد طیب وجود دارد.

همین منابع افزوده اند که از جمله نشانه های این رویکرد، نادیده گرفتن حضور احمد الطیب در مراسم تشییع جنازه مشیر محمد حسین طنطاوی و صدور دستوراتی به رسانه ها مبنی بر عدم اشاره به الطیب و یا نشان دادن او در کنار السیسی در این مراسم است.

مستندسازی طلاق به صورت مستقیم و در قانون جدید احوال شخصیه از سوی دولت به مجلس ارائه شده و قرار است در دوره جدید مجلس این کشور بررسی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت صحنه اقدامات تازه برای برکناری شیخ الازهر

پشت صحنه اقدامات تازه برای برکناری شیخ الازهر