مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 12:402021-10-02سياسي

وداع با شکارچی رکوردهای حیرت انگیز/ خاطراتی از خلبان افسانه ای امیر «منوچهر محققی»


امیر خلبان «منوچهر محققی» که روز جمعه 9 مهرماه 1400 درگذشت، خلبان تاپ گان نیروی هوایی بود که از چندی پیش به دلیل خون ریزی مغزی و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس در بیمارستان بعثت نهاجا بستری بود و حال در مهر ماه باید به یاران شهیدش بپیوندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، در آخرین روزهای جنگ در وصف دوران خدمت خود به همرزمان تیز پرواز خود گفته بود: بچه ها! این قدر Low Level بر فراز خلیج فارس پرواز کردم که فکر کنم همه ماهی های خلیج فارس کباب شدند.

روایت های اینچنین حتما زیاد داشت اما شاید بی توجهی ها و غفلت موجب شد که ناشنیده بماند، روایت های خلبان ایرانی که شلیک ضد هوایی به فانتوم خود را کسر شأن می دانست.

امیر خلبان منوچهر محققی که روز جمعه 9 مهرماه 1400 درگذشت، خلبان تاپ گان نیروی هوایی بود که از چندی پیش به دلیل خون ریزی مغزی و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس در بیمارستان بعثت نهاجا بستری بود و حال در مهر ماه باید به یاران شهیدش بپیوندد.

مهر، این ماه پر حادثه که شاید برای او یادآور خاطرات بسیار بود و حتما برای او یاد آور یک عملیات بزرگ بود؛ کمان 99.

بامداد اول مهرماه سال 1359؛ پایگاه بوشهر که تا به آن روز پرواز 4 فانتوم همزمان را هم تجربه نکرده بود، حال باید بزرگترین اسکادران جنگی تاریخ ایران و خاورمیانه را با 40 فروند فانتوم تجربه می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وداع با شکارچی رکوردهای حیرت انگیز/ خاطراتی از خلبان افسانه ای امیر «منوچهر محققی»

وداع با شکارچی رکوردهای حیرت انگیز/ خاطراتی از خلبان افسانه ای امیر «منوچهر محققی»