مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 12:402021-10-02اقتصادي

ثبت سفارش و ترخیص لوازم خانگی کره ای علی رغم دستور رییس جمهور درباره ممنوعیت واردات


با وجود ممنوعیت واردات کالاهای گروه 4 و دستور اکید رییس جمهور مبنی بر واردات لوازم خانگی کره ای شواهد نشان می دهد که این کالاها از وزارت صمت ثبت سفارش دریافت می کنند و از طریق گمرک نیز ترخیص می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت دوازدهم در سال 97 برای جلوگیری از تشدید قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش و تخصیص بسیاری از اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد.

لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نبود از طرفی همزمان با تشدید تحریم های ظالمانه برخی شرکت های لوازم خانگی مانند سامسونگ و ال جی کره جنوبی که سال ها در ایران فعال بودند به همین بهانه روابط خود را قطع کنند و برای تامین قطعات لوازم خانگی با شرکت های ایرانی به همکاری خود ادامه ندادند حتی تلاش های دیپلماتیک برای بازگشت آنها به کشور نتیجه بخش نبود.

  همین عامل باعث شد تا شرکت های داخلی با زحمت و مشقت فراوان به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت های جایگزین بین المللی بروند، برای تحقق این موضوع اطمینان از حمایت های دولت ضروری بود به همین دلیل برخی شرکت های داخلی تولید کننده لوازم خانگی در نامه به دفتر مقام معظم رهبری خواستار حمایت از این صنعت و جلوگیری از واردات لوازم خانگی شدند که با پاسخ مثبت رهبر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سفارش و ترخیص لوازم خانگی کره ای علی رغم دستور رییس جمهور درباره ممنوعیت واردات

ثبت سفارش و ترخیص لوازم خانگی کره ای علی رغم دستور رییس جمهور درباره ممنوعیت واردات