مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 12:502021-10-02اقتصادي

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود


مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک کشور و جهان را دارد گفت: آزمایشگاه تخصصی زرشک در استان راه اندازی شود.

- ، بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک بار میکروبی است، تصریح کرد: بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت های متفاوت خریداری و مخلوط می شود، ادامه داد: این موضوع بعداً در ارائه محصول به بازارهای صادراتی مشکل ایجاد می کند.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بارگاه های زرشک را همه کشاورزانی که سطح زیر کشت بالای دو هزار متر دارند، ایجاد کنند، عنوان کرد: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم حداقل 20 درصد محصول زرشک را به صورت تازه به بازار ارائه دهیم حجم زیادی از مشکل کشاورزان کاسته می شود.

بیکس خواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آن شد و عنوان کرد: تشکل های قوی در حوزه زرشک نداریم و منظور از قوی بودن فقط از لحاظ مالی نیست بلکه باید تشکلی باشد که مورد قبول همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه زرشک را باید جمع بندی کنیم، ادامه داد: زرشک در کشور مغفول مانده است و راهکار آن حضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود