مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 13:252021-10-02اقتصادي

جهش تولید لوازم خانگی در غیاب کره ای ها/ بررسی صورت مالی دو شرکت داخلی


سال 97 دو شرکت اصلی کره ای در مدت زمانی کوتاه تمامی فعالیت های خود در ایران را تعطیل کرده و به اختیار خود بازار بزرگ ایران را تحریم کردند اما افزایش تولید داخل و حضور فعال تامین کنندگان داخلی یکی از مهمترین دلایل عدم بروز بحران در بازار لوازم خانگی بود.

- خبرگزاری فارس اصفهان، مصطفی مصری پور، اوج گیری تحریم ها در سال 97 علیه ایران باعث شد تا ترامپ فشار خود بر تامین کنندگان لوازم خانگی کره ای را برای خروج از بازار 85 میلیونی ایران افزایش دهد و در نتیجه آن، دو شرکت اصلی کره ای در مدت زمانی کوتاه تمامی فعالیت های خود در ایران را تعطیل کرده و به اختیار خود بازار بزرگ ایران را تحریم کردند.

این اتفاق با این هدف رخ داد که در نبود این برندها کسری لوازم خانگی در ایران به شدت افزایش یابد و موجبات نارضایتی عمومی از افزایش شدید قیمت ها فراهم شود.

اما نگاهی به روند سه ساله قیمت ها در این بازار و مقایسه آن با تورم عمومی کشور نشان می دهد این نقشه به نتیجه نرسیده و حال با وجود اینکه شرایط تحریمی نسبت به سال 97 تغییری نکرده، تولیدکنندگان کره ای و ذی نفعان واردکننده آن ها در تلاشند با پوشش منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره، مجددا به بازار ایران بازگردند، اتفاقی که با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب خنثی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید لوازم خانگی در غیاب کره ای ها/ بررسی صورت مالی دو شرکت داخلی

جهش تولید لوازم خانگی در غیاب کره ای ها/ بررسی صورت مالی دو شرکت داخلی