مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 17:152021-10-02سياسي

کاروانسراهای شهرستان رباط کریم در مسیر ثبت جهانی


پس از پیگیری و هماهنگی های به عمل آمده توسط کارشناسان آماده سازی پرونده میراث جهانی، مسؤولان استانی و شهرستانی، پای کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو به شهرستان رباط کریم باز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رباط کریم، نظام ملکشاهی فرماندار رباط کریم در جریان بازدید از کاروانسرای قلعه سنگی که برای ثبت کاروانسراهای شهرستان رباط کریم به همراه مشاور ارشد وزیر میراث فرهنگی، کارشناس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، معاونت میراث فرهنگی کشور و استان تهران، رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم و مدیر مرمت پروژه انجام گرفت، اظهار کرد: کاروانسراهای شهرستان رباط کریم، دومین اثر باستانی پس از کاخ گلستان در استان تهران هستند که در فرآیند ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است.

وی با اشاره به جزییات کاروانسرای پرند (قلعه سنگی) افزود: این اثر متعلق به دوره ساسانی است که سه نسل معمار در جهت بازسازی در آن مشارکت داشته اند و آخرین مرمت آن از 10 سال پیش آغاز شده و تاکنون ادامه دارد که ملات آن از گچ، شیره انگور، سنگ جوشقان، شیره آهک و مواد دیگر است.

همچنین بخشی از سنگ های آن توسط کاوش های باستان شناسی از قلعه بدون آسیب باقی مانده و مابقی نیز با نظر شورای فنی از آذربایجان آورده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای شهرستان رباط کریم در مسیر ثبت جهانی

کاروانسراهای شهرستان رباط کریم در مسیر ثبت جهانی