مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 04:552021-10-03اقتصادي

عده ای موز وارد کردند که اصلا صادرکننده سیب نبودند!


رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می گوید بسیاری از کسانی که در دوسال قبل مجوز واردات موز گرفتند اصلا صادرکننده سیب نبودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا چند هفته ای می شود که قیمت موز افزایش یافته و به بیش از 30 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمتی که برخی از فعالان اقتصادی علت آن را مصوبه واردات موز در ازای صادرات سیب می دانند و معتقدند انحصار واردات موز در ازای صادرات سیب رانت ایجاد کرده و پای دلالان به این بخش باز شده است؛ به طوری که این دلالان تنها بر روی حواله های صادراتی سیب هایشان کیلویی 5000 تا 6000 هزارتومان می کشند و به واردکنندگان واگذار می کنند که در نهایت این 5000 تا 6000 هزارتومان بر روی محصول نهایی آشکار می شود.

درخصوص افزایش قیمت موز و اینکه آیا اجرای مصوبه واردات موز در ازای صادرات سیب که چندی پیش توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد در نهایت به ضرر مصرف کنندگان تمام شده است یا خیر با رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به گفت وگو پرداختیم.

سیدرضا نورانی با بیان اینکه بایستی قوانین و مقررات در بخش اقتصادی به صورت شفاف تعیین شود و تصمیم گیری در اتاق های در بسته نتیجه ای جز ایجاد رانت خواری و آسیب به مصرف کننده نهایی ندارد به ایسنا گفت: زمانی که مصوبه واردات موز در ازای صادرات سیب ابلاغ شد با مازاد سیب در انبارها مواجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عده ای موز وارد کردند که اصلا صادرکننده سیب نبودند!

عده ای موز وارد کردند که اصلا صادرکننده سیب نبودند!