مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-03سياسي

10نکته درباره 90دقیقه تلویزیونی باوزیرخارجه دولت جدید


حاصل 90 دقیقه گفت و گوی تلویزیونی با وزیر جدید خارجه را می توان دریک جمله توصیف کرد که اگر چه خود با این واژگان نگفت، اما قابل برداشت بود: نه ظریف ام نه جلیلی! نه «دیپلماسی بما هو دیپلماسی و نگاه به دیگران به چشم رقیب نه دشمن» چنان که ظریف این گونه شناخته .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: مهم ترین صدایی که از نخستین گفت و گوی تلویزیونی حسین امیرعبداللهیان وزیر جدید امور خارجه ایران و رییس دستگاه دیپلماسی در دولت سید ابراهیم رییسی، شنیده شد این بود که ما عمل گرا هستیم و بدین ترتیب هم با دولت قبل مرزبندی می کرد و هم با آرمان گرایی چهره هایی چون سعید جلیلی.

هر چند که دولت روحانی و تیم ظریف هم بر عمل گرایی تأکید داشتند و کمتر سابقه داشته نیروهای ارزشی، عمل گرایی را به مثابه یک ارزش مطرح کنند.

این که هر بار از صادرات برق به عراق می گفت بلافاصله یادآور می شد البته پول آن را هم می گیریم یا از تسریع در واردات واکسن کرونا به عنوان دستاورد دستگاه دیپلماسی یاد می کرد و کاری نداشت به این که وعده تولید گسترده داخلی به کجا رسید یا طبیعی است که با اتمام واکسیناسیون در کشورهای تولید کننده به فکر صادرات مازاد باشند نشانه های دیگر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10نکته درباره 90دقیقه تلویزیونی باوزیرخارجه دولت جدید

10نکته درباره 90دقیقه تلویزیونی باوزیرخارجه دولت جدید