مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-03دانش

برنامه ریزی برای افزایش حضور دانشجویان دکتری در فرصت های مطالعاتی


وزیر علوم از برنامه ریزی برای حضور بیشتر دانشجویان دکتری و اساتید در فرصت های مطالعاتی خارج از کشور و همایش های بین المللی برای انتقال علم و فناوری خبر داد.

- گفت: یکی از چالش های ما طی سال گذشته فرصت مطالعاتی خارج کشور است که تقریباً خاتمه یافته است.

ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم، نباید ارتباط چهره به چهره ما با دانشگاه های خارج برای دستیابی به دیپلماسی علمی قطع شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما سعی می کنیم در راستای دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی شرایط را فراهم کنیم و در آموزش عالی به گونه ای عمل کنیم که امکان حضور تعداد بیشتری از دانشجویان مقاطع دکتری و اساتید در همایش های بین المللی و دانشگاه های دیگر برای انتقال علم و فناوری مهیا شود.

بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، تعداد احکام بورس خارج و داخل هر دو روندی کاهشی و نزدیک به صفر داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، پیش از این اداره کل بورس وزارت علوم، اعلام کرده بود: تعداد احکام بورس خارج از 52 مورد در سال 1392 به صفر در سال 1399 و تعداد احکام بورس داخل از 967 مورد به 9 مورد در سال 1399 کاهش یافته است.

این اداره کل مهمترین دلیل این روند کاهشی را نتیجه مثبت سیاست های اتخاذ شده در این موضوع با هدف استفاده از توانمندی دانش آموختگان داخل اعلام کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای افزایش حضور دانشجویان دکتری در فرصت های مطالعاتی

برنامه ریزی برای افزایش حضور دانشجویان دکتری در فرصت های مطالعاتی