مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-03سياسي

اضطراب کودکان درخراسان رضوی روال فزاینده دارد


معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه 12 درصد کودکان 5 تا 6 سال دارای اختلالات اضطرابی یا شبه اضطرابی هستند، گفت: خشونت والدین و نزاع های خانوادگی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین دلبری اظهار کرد: در آخرین دوره اجرای طرح غربالگری کودکان که از اواخر سال 98 آغاز و تا تیرماه 99 ادامه داشت 9 هزار کودک در سراسر استان مورد غربال و پرسشگری قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از این تعداد 2 هزار و 600 کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: از میان کودکان مشکوک هزار و 175 کودک مورد درمان قرار گرفتند و بقیه مراجعین نیاز به درمان نداشتند اما پدر و مادرشان درباره مهارت های ارتباطی والدین با فرزندان مورد مشاوره و آموزش قرار گرفتند.

دلبری گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 و 6 سال از سال 93 در سطح کشور به اجرا درآمده و بر اساس نتایج آن میزان اضطراب در کودکان خراسان رضوی به طور میانگین حدود 12 درصد است که تقریبا معادل نرم جهانی است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این طرح، تعدادی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، کودک را شناسایی و پس از تکمیل پرسشنامه استاندارد شده اسپنس، وی را مورد ارزیابی قرار می دهند و چنانچه کودک مشکوک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب کودکان درخراسان رضوی روال فزاینده دارد

اضطراب کودکان درخراسان رضوی روال فزاینده دارد