مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-03حوادث

تیم های رصد و پایش دلایل تلفات غیرعادی فک های خزری فعال شد


مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از فعال شدن تیم های رصد و پایش برای بررسی دلایل مرگ و تلفات غیرهادی فک های خزری خبر داد.

- ، شهاب الدین منتظمی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق ساحلی برای پایش و رصد دلایل مرگ فک خزری با بیان اینکه دلیل مرگ فک خزری در دست بررسی است، افزود: شمار تلفات فک خزری در ساحل مازندران به 15 قلاده رسیده است.

وی با بیان اینکه یک قلاده فک تلف شده روز گذشته کشف شده است، افزود: به دلیل آنکه لاشه فک ها متلاشی شد، نمی توان کارهای تشخیصی و نمونه برداری انجام داد.

وی با اشاره به آغاز پایش ها و نمونه برداری از فک خزری اظهار داشت: تیمی متشکل از محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و دلیل مرگ فک خزری فعال شدند و باید منتظر نتیجه پایش ها باشیم.

منتظمی یادآور شد: فک ها جزو گونه های درمعرض انقراض بوده و حفاظت از آن برای ما امری بسیار مهم است.

وی با اظهار اینکه صید و شکار دلیل عمده تلفات فک ها طی سال های قبل را تشکیل داده است، افزود: در حال حاضر آثاری از صدمه و آسیب ناشی از صید و شکار روی لاشه فک های کشف شده دیده نشده است.

وی با عنوان اینکه لاشه ها در گستره زیادی از سواحل گیلان و مازندران مشاهده شده است، اطلاع رسانی به صیادان و آموزش به آنان برای نحوه برخورد با این حیوان را ضروری دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم های رصد و پایش دلایل تلفات غیرعادی فک های خزری فعال شد

تیم های رصد و پایش دلایل تلفات غیرعادی فک های خزری فعال شد